På grunn av situasjonen med koronavirus gjelder endrede rutiner for konsultasjoner hos din fastlege.

 

Lurer du på hva du skal gjøre nå - ta koronasjekken https://koronasjekk.no/check

 

Har du luftveissymptomer (hoste, vondt i halsen, feber osv)?

Dersom du ikke trenger hjelp av lege, ber vi om at du holder deg hjemme.

 

Har du luftveissymptomer og trenger legehjelp:

Ta kontakt med legekontoret. Du kan ringe vårt sentralbord på 69 28 31 50. Vi anbefaler sterkt at de pasientene som har mulighet for det kontakter oss via videolink. Du kan sette deg i det virtuelle "venterommet" på linken nedenfor. Du vil bli kontaktet i tur og orden, men det kan ta noe tid. Det er viktig at du ikke lukker det aktuelle vinduet i ventetiden. Legen som er tilstede (og som du skal be om videokonsultasjon hos) fremgår av eget notat ovenfor.

https://sarpsborgveien.confrere.com/

Du vil bli vurdert av lege enten via video (eller telefon) om hvorvidt du skal tilsees av lege.

 

Har du andre akutte sykdommer, men ikke luftveissymptomer (men er satt i karantene):

Ta kontakt med legesenteret her på telefon 69283150 i åpningstiden, ellers 116 117

 

For andre tilstander tar du kontakt med legesenteret som vanlig.

 

Vi forsøker å avklare mest mulig via videokonsultasjoner, og du vil få tilbud om dette der hvor det lar seg gjøre (for eksempel forlengelse av sykmelding, generelle spørsmål og andre tilstander som kan avklares via video).

Du følger da følgende link:

https://sarpsborgveien.confrere.com

Du vil da komme i et digitalt venterom og vil i åpningstiden til legesenteret bli koblet til den legen du tilhører, eller den legen som bemanner legesenteret den dagen. Alternativt vil du få tildelt et tidspunkt for å logge deg på via denne linken eller en direkte link til din lege.

Konsultasjonen koster det samme som en vanlig konsultasjonstime hos legen. Frikort gjelder. Faktura (inkluderet et fakturagebyr) vil bli tilsendt dersom det er aktuelt.

 

Vi ber alle pasienter om å respektere at legesenteret i nåværende situasjon må prioritere blant henvendelsene, og at problemstillinger som kan vente blir tatt opp på et seinere tidspunkt.